11 frågor, 11 svar.

Fick en kommentar av fina Emmy som innehöll elva frågor att svara på. Jättekul! Har inte haft tid att göra det i veckan så jag tänkte göra det nu.
 
1. Ditt finaste klädesplagg?
Åh. Vilken svår fråga. Mitt finaste plagg är väl kanske den vita spetsklänningen från monki. Dock används den tyvärr inte så ofta, så jag får väl säga min långkjol.

2. Beskriv en perfekt morgon för dig.
Vaknar tidigt, precis innan det börjar ljusna. Helst tillsammans med någon fin pojke. Men honom har jag inte hittat än. Iallafall. Äter min bästa frukost som bland annat innefattar den obligatoriska tekoppen. Åh, chai masala.. Medan jag frukosterar sysselsätter jag mig med att lösa korsord och läsa dagens tidning. Mysigaste frukostbestyret, enligt mig.
 

3. Ett ämne du är bra på i skolan?
Jag vet inte riktigt. Har så väldigt svårt att säga vad jag är bra på. Men, jag tycker iallafall om engelska. Vill så gärna lära mig brittisk engelska nu nu nu.

4. En TVserie du kan rekomendera?
New girl! Bästa, roligaste serien som alltid, verkligen alltid får mig på bra humör. Se den!

5. Det bästa med december?
Mysigaste månaden ju. Det bästa med december är väl julen. Julklappsinköp, fikamys, julkalender. Att man i varje hus man går förbi kan se ljusstakar och julstjärnor. Stämningen. Att hjärtan som kanske fryst till is tinar upp och att man, trots att man är kall ändå in i själen kan bortse från det och bara vara lycklig. Det är så så svårt att beskriva, men december är min bästa månad.
 
(ångrar så så mycket att jag färgade mitt hår brunt. åh.)

6. Vilket land vill du helst resa till just nu?
Thailand, hihi. Men dit ska jag, så jag tänker välja något annat land. Kanske London. Eller Paris, Amsterdam och Vietnam. Jag vill se hela världen.

7. Dyra men lite kläder eller billiga men mycket kläder?
Jag vet inte riktigt, men jag brukar tänka efter om jag verkligen vill ha något. Inte bara köpa för att det är billigt. Hellre köper jag något som jag verkligen vill ha än något som jag bara köper för att det är billigt. Men annars, billigt är så bra! Brukar försöka köpa second hand. Det blir ju lite personligare då.

8. Vad önskar du dig i julklapp?
Önskar mig inte så jättemycket egentligen, i och med att vi åker bort. En analog kamera har jag velat ha otroligt länge dock. Och någon ny kopp, en kaninlampa från urban outfitters och en ipad. Hihi.

9. En person du har mycker respekt för? Varför?
Hm. Den här var så svår.. Jag vet inte riktigt... Kanske mina föräldrar. Har inte någon speciell person jag ser upp till faktiskt.
 

10. Gillar du att laga mat?
Ja, alltså jag gör ju det. Men jag vet inte om det har med sjukdomen att göra. Jag har inte lagat mat själv på jättelänge, men när jag gör det så vill jag testa massa nya recept och gärna vegetariskt också!

11. Vad hade du hetat om du hade varit motsatt kön?
Jag tycker att Elliot är världens finaste namn ungefär, så det hade varit kul.
 
Jag vet inte riktigt vem jag ska utmana, så jag skriver frågorna här och så får vem som helst göra dem.
1. Vilken är din bästa årstid, och varför?
2. Om du fick välja bland alla platser i hela världen, var skulle du befinna dig då?
3. Hur ser din perfekta dag ut?
4. Berätta om något speciellt minne som betyder extra mycket för dig.
5. Din favoritfilm?
6. Hur vill du att din framtid ska se ut?
7. Berätta om någon av dina drömmar.
8. Vad har du helst i din kopp/ditt glas?
9. Om du fick leva i en film, vilken skulle du leva i?
10. Vad är du rädd för?
11. Om du fick en miljon kronor, hur skulle du spendera dem?
 
Kram.

Kommentarer
Postat av: elin

åh vad fin du är

2012-12-20 @ 17:59:33
URL: http://elinsvenneke.webblogg.se
Postat av: Wilma

Alltså gud människa du är såå vacker!!

Svar: Tack vad fin du är.
lineamaria.webblogg.se

2013-09-18 @ 19:41:06
URL: http://neonkids.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0