these wounds they won't heel

I sleep in the middle of the bed
Sun slips through my cold hands

301012

Idag åt jag ägg-, avokado- och räkmacka och det var verkligen så gott. Perfekta kombon, hihi. Annars gör jag inte så mycket, borde kanske egentligen plugga samhällskunskap men jag orkar bara inte ta tag i det idag. Fortsätter med New Girl-tittandet ett tag till. Ä-l-s-k-a-r höstlov!

t i s d a g

Godmorgon.

måndagsmellis

Mitt mellis idag bestod av en lingongrova med skinka, ett äpple och en skål fil med müsli. Åt det medan jag tittade på några avsnitt av bästa New Girl. Alltså det är så roligt, skrattar ca hela tiden.

it's not fading, however hard you try

Måndag och som alla andra dagar vaknar jag tidigt. Äter frukost, fotograferar, spelar gitarr och söker efter halloweenutklädnad. Åh, känner verkligen hur mycket jag behöver en sån här dag. Idag kommer jag troligtvis inte göra så mycket mer än det här, tänkte slå igång New Girl och sådär. Bästa tv-serien förövrigt!

gamla stan

 

271012

Idag har jag varit på stan med mamma och ätit lunch i form av kyckling- och avokadomackor, så gott. Sedan tittade vi lite i affärer och jag hittade en jacka och en kjol. Har även köpt friggs äppelpajsté, och åh, det var gott. Känns som att jag hittar massa nya goda tésorter hela tiden. Älskar té, verkligen!

vi är tomma skal som suktar efter innehåll

Nu är det höstlov och det känns så himla bra. Får lite tid att tänka, på vad jag egentligen vill och var jag vill vara. Vad som känns rätt, liksom. Annars, gårdagen var fin och jag var glad. Och så har jag massa fint inplanerat på lovet också, mys.
 
puss.

vi är inte såna som i slutet får varann


du kanske tycker jag verkar borta i tankarna

Idag är det höst igen och när jag kom ut från skolan sken solen, det var fint. Skoldagen idag var dock seg, jag var så himla trött av någon okänd anledning. Men nu är jag helgpepp och ser fram emot ikväll då Emma med familj ska komma och äta middag hos oss, och sådär. Trevligt trevligt, hihi. Nu måste jag gå och göra mig i ordning, kram!

instagrambilder

 
 Mina senaste bilder på instagram, där jag heter enlinnea.

tékärlek.

Igår hittade jag äntligen dessa téer inne på Willys! Så himla glad jag blev, alltså. Har letat ca hela sommaren, hihi. Hittils har jag bara smakat det ena, Masala chai och jag är så förälskad!!!! Jag dör en smula varje gång jag dricker det, så himla otroligt gott. Alltså, jag går runt och luktar på det hela tiden. Ungefär.

artonde oktober

mänsklig värme, snälla kom närmre

om att sakna något som förstörde mig

och jag saknar det förbjudna så mycket att det gör ont. ont, som ett knivhugg i själen och jag kan inte andas jag vill inte längre framåt utan blickar bara tillbaka till en tid långt tidigare. som var så mörk, utan en ljuspunkt. och jag hatar att jag älskar det men jag älskar det så mycket att jag hatar mig.

10 oktober

Igår var det min födelsedag och åh, så bra den var (trots ont i halsen). Fick massa fina presenter och gratulationer, dagen var bra och den avslutades med middag och bio med min fina familj. En sak jag fick var garn och sticknålar så att jag kan sticka min egna senapsgula halsduk, eftersom den inte finns på Monki i år. Alltså åh, så fint. Blev så glad. Kan visa i ett inlägg senare allt jag fick, men jag börjar med det här.
 
Idag är jag dock hemma och dör lite av halsont. Kram

fredagslycka

Fredag idag och det känns kalasbra. Och nu är jag frisk, också. Min dag har hittils bestått av bussåkande vid 11.40 efter längsta sovmorgonen. Lyssnade på Mumford & Sons och dog en smula. Alltså, så bra. Sedan biblioteksbesök och NK-prov. Åh så skönt att ha gjort bort det, nu kan jag liksom andas ut litegrann.
 
Kom hem vid 16.00 och sedan dess har jag mest ritat och redigerat bilder. Alltså, jag tror jag har hamnat i någon slags bild-period, ända sedan jag bytte inriktning till bild på skolan. Känns bra, himla bra.
 
Ha en bra fredag, kram!

jag ligger gömd under löven

Har insett att hösten är något av det finaste som finns och den får mitt hjärta att slå dubbelslag när jag går hem från bussen med mumford & sons i öronen. Den är liksom min. Min årstid. Även om jag är en sommarmänniska så kan jag inte låta bli att älska allt som har med hösten att göra. Alla dess färger, hur mörkt det blir på kvällen, att sitta i fönstret med en kopp te och blicka ut över himlen och tänka, det är bättre nu. Mysiga filmkvällar och timmar av serietittande, medan regnet blöter ner marken utanför. Åh, och doften. Doften av höst.

andra oktober

Idag är det tisdag och jag mår inte så bra. Min dag började med näsblod (igen!!!), så jag har gått runt stel som en robot ca hela dagen. Så himla rädd för att det ska börja igen. Sedan har jag känt mig som en främmande individ från en planet långt, långt borta från jorden. Ungefär. Och nu har jag feberfrossa utan feber, hur nu det kan gå till. Alltså nej, det är inte min dag idag.
 
Bilden är förövrigt inte från idag, hihi. Sådär ljust är det inte när jag kommer hem (ca 17.00).. En del av mitt mellis i helg. Tycker om mina föräldrars täcke så mycket!

jag ska vara som färger som bara syns på natten

Idag var jag hemma eftersom jag hade näsblod som inte ville sluta, och åh så jobbigt det var. Har också fått något i ögat, alltså vad händer liksom? 
 
Men jag har iallafall hunnit göra såna här vimplar av små, färgade pappersbitar. Jag tycker det är så kul att pyssla, men jag har aldrig tid att göra det nu på vardagarna.
 
Och idag är det första oktober, och det betyder att jag fyller år om bara några dagar. Wii.