torsdag

Här kommer några bilder (sju stycken för att vara exakt) som egentligen inte har någonting med varandra att göra. Men jag slänger in dem samtidigt ändå. Jag hinner inte skriva så mycket idag men tänkte bara kort sammanfatta min dag
 
Extrem värme i bussen sol muntligt nk-prov onödiga lektioner klassjobb i form av skräpplockning vid coop med alla spinklasserna. Inte vidare intressant med andra ord, men man kan ändå inte låta bli att vara lite glad över att solen skiner så mycket. Hoppas eran onsdag har varit bra (obs läser era kommentarer och blir jätteglad - ska absolut svara på dem så fort som möjligt) <3

en medelhavsvistelse

Turkiet tvåtusentretton i bildform (en del av resan i alla fall).

vi stod i fönstret bara du och jag och jag viskade det jag vet att du vill ha

Hej kompisar. Jag har officiellt utnämt mig själv till världens sämsta på att blogga. Förlåt. På något mystiskt sätt har jag blivit tom på ord, meningar och så vidare. Vet varken varför hur när eller vad jag ska göra för att reparera min förlorade förmåga att uttrycka mig skriftligt. Kanske är det skolan som kväver allt annat, jag är ju så hemskt skoltrött. Tröstar mig själv med att det bara är 9 dagar kvar!!! puss

-

Äckliga ångest varför varför varför bara lämna mig ifred för en gångs skull

några små ögonblick från min dag

Idag har jag ätit mellis ute på altanen i form av youghurt med branflakes, müsli, färska hallon och någon valnöt. Bilden är dock inte från idag som ni kanske ser, utan från i helgen.
 
Björkarna har ju slagit ut och det är jättejättefint.
 
 
Var på röda korset idag under en håltimme och fyndade en slags tunn kappa och en klänning för ynka 65 kr! Jag hade tur för det var halva priset på alla kläder. Så bra.
 
Igår hittade jag två böcker som jag velat läsa ett tag, så jag lånade hem dem från skolan. Har läst väldigt mycket på senaste tiden och det är jag jätteglad över, verkligen!

.

Hej fina ni. 
 
Här här det ekat tomt länge, känns det som. Av en hel del orsaker som tidsbrist skolarbete resa, men kanske främst på grund av mig. För jag vet inte, jag verkar ha tappat förmågan att formulera mig och uttrycka mina känslor i ord. Överhuvudtaget. De har stannat kvar inuti kroppen och någonstans, efter ett tag blev känslorna så många att de flöt ihop till en enda klump, vars skillnader jag inte längre kunde urskilja.
 
Det har väl gått upp och ner den senaste tiden. Det senaste halvåret har varit turbulent och vintern måste nog vara min sämsta årstid. December januari februari mars april var så tunga och jag snubblade in på fel stigar. Valde sjukt framför friskt. Men med maj kom våren och värmen, i luften och likaså inuti mig. Jag vet inte när det vände men plötsligt var det lite lättare att andas. Förra lördagen packade jag väskan full med sommarkläder och pepp, för att tillsammans med mamma spendera en vecka i turkiet. Och det känns lite som att den veckan räddade mig lite grann, mitt bland den grå vardagen och all skolångest. Att sedan komma hem till sommarvärme solsken frukost ute i trädgården middag på altanen gav förmodligen, också det, lite extra energi. I söndags mötte jag upp vänner i stan för att köpa kulglass med smakerna choklad och regnbåge och sitta i hamnen och prata sola bara umgås. Det var jättefint och bra och jag var glad. Det faktum att skolan om mindre än tjugo dagar kommer bytas ut mot sommarlov och frihet får mig nästan att gråta av lättnad, för det betyder att jag har klarat första året i gymnasiet trots att jag så många gånger tvivlat och velat ge upp. Och jag känner mig faktiskt lite, lite friskare nu. Kanske är det bara en känsla, men jag är beredd att faktiskt kämpa lite nu. För jag har så många framtidsdrömmar äventyr resor ja allt möjligt som jag vill uppleva. Så mycket att vinna på att bli frisk, som att orka springa utan att det känns som att en ska dö till exempel. För det gjorde jag igår och ni kan inte förstå vilka frihetskänslor det var, att bara springa i skogen med musik i öronen en lagom varm eftermiddag. Okej, efter det dog jag lite grann men alltså känslan efter en springtur<3
 
Åh jag vet inte jag vet verkligen inte hur jag ska uttrycka mig och allting blir osammanhängade och fel, men jag hoppas att ni kanske förstår lite ändå. Puss

eskapism

Idag bokade mamma en resa för två till side, turkiet. Trots att jag har lite ångest eftersom det känns som att jag inte förtjänar detta måste jag erkänna att det känns ganska fint, också. En veckas verklighetsflykt där man bara lever på sommarlyckan och solar badar i medelhavet äter frukt läser böcker promenerar i solskenet har picknick på ett berg gräver ner tårna i sanden får fräknar och blekt sommarhår.
 
puss på er

söndag

Ett mellanmål från i helgen och en bok som jag köpte i london. Kram

om du vill ha en idiot lägg din hand i min

Idag vaknade jag tidigt och har hunnit med att springa i skogen äta mellis ute i trädgården plugga historia lyssna på håkan hellström i solen och lite annat. Dagen har alltså börjat himla bra och jag mår så bra just nu. Förstår det inte ens själv. Det är så enormt stora kontraster mot förra året. Maj tvåtusentolv låg jag på sjukhuset och var på botten och ett år senare känns allt faktiskt helt okej. Kanske är det för att solen värmer att det är ljust ute nästan hela dagen att det är sommarlov om ca fem veckor att jag har planer.. Åh. Vad det än beror på är jag så hemskt glad sprallig pirrig nöjd och det finns så mycket att se fram emot. Fan vad bra.

och vem vet hur länge vi har varandra

Blandat från London.

första maj, favoritskor och mellanmål

Första maj och åh vad det känns knäppt men samtidigt jättebra. Cirka fem veckor kvar till sommarlov=frihet. Har också gjort bort flera skolarbeten som jag har haft så mycket ångest för. Det känns bra. Hoppas ni hade en fin valborg förresten! Min har jag tyvärr inga bilder ifrån men den spenderades med Jennie och Ellen och det var jättebra. Vi dansade poppigt(hihi) och hyrde film. Vaknade upp hos Jennie vid 11 och drog mig hemåt för att äta frukost och sådär. Är så glad att jag kan släppa på kontrollen mer och mer. Lever väl lite i en lögn när jag skjuter undan alla problem och sådant men det får gå bra. I alla fall för nu, för jag är verkligen inte redo för en förändring än.