trettionde september

Denna måndag har jag inte gjort mer än att dricka chai-té, lyssnat på gamla vinylskivor och läst viktiga blogginlägg. Vinylspelaren fann jag hos farmor och farfar och som tur var fick pappa den att fungera också! Åh jag är jättejätteglad för den, att lyssna på musik blev liksom en helt annan känsla nu! Så spännande!! Hittills har jag mest rotat bland mammas pappas farmors samt farfars välspelade skivor men jag tänker absolut införskaffa ett flertal skivor till.
 
Utöver detta har jag såklart varit i skolan också, för filmlektion, musikuppträdanden, engelska och historia. Och så har jag lagat bananplättar till middag. Nu ska jag beställa ny film till kameran och sedan förmodligen äta kvällsmål framför ett avsnitt av New girl.
 
Hoppas er måndag varit bra.

lördag


that kind of lux just ain't for us, we crave a different kind of buzz

Var hos frisören och färgade utväxten idag. Nu är den ett minne blott, och jag är nöjd! Dock skiftar mitt hår för tillfället lite grann i silvriga toner men det ska nog försvinna efter några tvättar. Det gör inte mig så mycket heller, för den delen. Förresten luktar håret gudomligt också he he he.

ömma blåmärken på nakna ben och ingen vet hur de kommit till

Fredagskväll.  
(Jag fryser. Iskylan går som en elektrisk ström genom kroppen. Som blodet som cirkulerar av ett hjärtas slag sprider den ut sig, kall och blåsig, inuti mig. Hud som knottrar sig av gåshud och armar som kramar hårt hårt för att hålla värmen)
 
 Idag har jag
-haft estetisk kommunikation och försökt lära mig dansen vi bland annat ska göra i arbetet
-sen också media-lektion men den var urtråkig verkligen...
-hämtat ut engångskamera-bilder från Stockholm i somras!
-fryst som en jag-vet-inte-vad. (vi har nämligen väldigt kallt i huset eftersom värmen inte har hunnit slås på än?)
-p g a punkten ovan badat badkar
-och druckit chaité i min största kopp
-sovit
-sett på idol
och inte mycket mer.
 
Nu lyssnar jag på Bon Iver och skriver lite grann samtidigt som jag läser bloggar och sådär. Hade velat göra annat men ibland blir det inte som en vill, ju.

Livet är lite svårt att hantera för tillfället. Hur gärna en del av mig vill försöka kan jag inte förmå mig själv att göra det fullt ut. Faller alltid på någon punkt. Misslyckas. Patetisk.
Små små klumpar som växer sig större i magsäcken för jag blir så ledsen när jag ser hur jag ser ut ibland. Benen är värst som alltid och det jag önskar mest av allt är att krympa ett par centimeter och bli mindre, ännu mindre - minst. Vill känna samma känslor som förut. Vill vara skör och ömtålig igen. Men saken är den att jag då, när jag var som djupast inne i det, inte kunde känna det så. Det var inte bra då heller för det blir aldrig bra, aldrig tillräckligt.
 
Ändå undrar jag om det verkligen är bättre såhär - att vara fast någonstans mittemellan. Varken helt frisk, eller väldigt sjuk. (Helst av allt skulle jag väl ändå vara helt frisk.) Vill kunna leva utan denna rädsla som ständigt infinner sig hos mig. Vill vara stark nog att ignorera det som idag triggar igång ätstörningen att stärka sitt grepp hos mig. För den här världen blir allt mer infekterad och sjuk och det känns i hela mig.
 
Det här inlägget är inte bra men det är mina känslor nedskrivna på ett vitt papper i ett försök att, ja. Jag vet inte riktigt. Det är såhär jag känner nu bara. Förlåt. Avskyr egentligen att skriva inlägg om hur jag känner när jag känner såhär, men samtidigt tänker jag att jag, på något sätt, måste få ut det här ur mig innan det exploderar. För det gör det tids nog, och det gör jag nästan vad som helst för att undvika.

Vill ändå tillägga att jag, trots detta, mår bättre än på länge. Men ibland har jag dåliga dagar, precis som alla andra. Hoppas på att vakna till en bättre dag imorgon (egentligen blir det väl idag)
 
jag tycker om er i alla fall. <3
 
 (publicera ångra sig publicera igen)

har så svårt att balansera mellan hjärtslag och panik

Skogen är så fruktansvärt vacker denna årstid.

stoppa mig, snälla stoppa mig när jag duger

Hej och hej igen idag är det lördag minsann. Av någon konstig anledning döpte jag en bild till fredag då jag trodde att det var den dagen som var idag fast jag egentligen visste att så ju inte var fallet.
 
I alla fall så har den här helgen varit ganska bra, igår var jag Jennie Ellen Joel på bio, vi såg familjetrippen och den var ganska så kul tror jag. Skrattade i alla fall flera gånger! Sånt är ju uppskattat. Sen idag var jag med mamma en sväng på stan och köpte nödvändiga grejer samt åt lunch och sådär. OCH så har jag fotograferat upp min första rulle med nya kameran!!! Jag älskar det jag älskar känslan vill aldrig fotografera digitalt igen (nästan).
 
Jag trivs väl ganska bra med nuet. Fast det känns som att jag längtar efter något men jag vet inte riktigt vad det är än. Väntar och väntar och sen väntar jag lite till. Tänker försöka lära mig dricka kaffe för det luktar så himla gott. Lyssnar på Hosianna och det albumet är magi. Svensk musik är det bästa jag vet ibland.
 
Jag ska blogga bättre med finare bilder och inte bara massa skit till text. Tills vidare får det duga med brusiga photobooth-bilder och virriga texter. Ta hand om er jag tycker om er.

tisdag

Dagens frisyr: Hade uppsatt på morgonen men alltså, en sak ni kanske inte vet om mig: jag kan verkligen inte sätta upp håret!! Det blir mest bara.. fult och så lossnar allt bara jag rör lite på huvudet.
Dagens smink: Det vanliga.
Dagens klädsel: Pga bristfällig fantasi denna tisdag bar jag svart kjol svart tröja svarta strumpbyxor svarta docs (hade till och med svarta naglar) hahaha.
Dagens händelse: Hade läkarmöte och där bestämdes att jag får börja träna en gång i veckan vilket jag blev jätteglad över även om de andra deltagande var aningen tveksamma över huruvida jag skulle klara av att hantera det osv.
Dagens planer: Har väl inte så mycket mer jag ska göra idag. Se halv åtta hos mig och Idol samt läsa litegrann kanske.
Dagens vill ha: En vinylspelare och film till min polaroidkamera.
Dagens saknad: Att veta vad jag vill.
Dagens kärlek: Jag såg film med Ryan Gosling i en av rollerna igår så jag måste nog säga honom.
Dagens humör: Mest bara kaos.
Dagens köp: Té och ett äpple i skolans fik.
Dagens telefonsamtal:Har bara pratat med pappa idag och det var ett kort och inte särskilt innehållsrikt samtal. Ett samtal i alla fall.

om det inte kan bli vi någon gång, vad finns det då att bry sig om

 
Jag är jätteförkyld och det enda jag gör är att sova läsa skriva rita dricka té och sova lite till.
 
(om ni vill får ni hemskt gärna berätta något i en liten kommentar, det behöver inte vara mer än några få ord. puss)
 

materiell lycka!!!!!

Igår kväll kom pappa hem från en jobbresa och med sig hade han mitt bästa blocketfynd ever: denna analoga systemkamera! Köpte den tillsammans med tre objektiv, en blixt, en väska och andra små tillbehör. Är så himla himla exalterad och jättepepp på att fotografera nu. Oturligt nog har jag dragit på mig en förkylning och jag har så ont i halsen vilket är otroligt frustrerande när jag egentligen vill vara ute i skogen med denna men ja, hur som helst är jag väldigt, väldigt glad att jag äntligen lyckats hitta en analog en.

vad gör väl det om hundra år när vi är tillbaks på noll

Nu har måndag tisdag onsdag gått och jag har hunnit med att lyssna på en väldigt intressant annorlunda samt otroligt viktig föreläsning, skrivit svenskaprov i litteraturhistoria, tagit skolfoto och lånat nya böcker (detta är endast ett urval men jag valde att ta med de som inte händer exakt varje vecka). Jag trivs ganska bra nu faktiskt vilket jag är himla glad över. Och i söndags hämtade vi ut våra Linnros-biljetter och det blir nog jättebra. På tal om musik så har jag lyssnat ganska mycket på det den senaste tiden - kan helt ärligt säga att jag älskar mina tidiga morgonbussresor till skolan nuförtiden för det är så fantastiskt att titta ut genom fuktiga bussfönster och se hur naturen förändras nu i hösttider (är man trött så kan man ju blunda hehe det brukar jag göra) - såklart med musik i öronen!! Böcker är också ett bra tidsfördriv om man har glömt hörlurar vilket jag gjorde idag t ex.
 
Här avslutar jag för nu börjar halv åtta hos mig och det vill man ju inte missa! pusshej (Och tack för era kommentarer. Det gör mig jätteglad)

första september

Jag är glad att det är höst tro't eller ej. September du är så välkommen och å vad jag ser fram emot stora halsdukar té på bussen till skolan på rasten efter skolan på kvällen färgglada höstlöv att sitta på café i timmar och diskutera viktiga och mindre viktiga ämnen biobesök att fylla sjutton år(!!) - oj oj oj vad hösten är bra ändå.
 
höstkramar.