om böcker

Denna sommar ska jag läsa mer än någonsin, sa jag till mig själv i slutet av april och jag tycker att jag lyckades ganska bra med det. Därför tänkte jag tipsa lite om de böcker som jag tyckte allra mest om så att ni kan läsa dem, för det passar väl jättebra nu i hösttider.
 
En komikers uppväxt, ett ufo gör entré och Jenny av Jonas Gardell
Hey Dolly och Välkommen till världen av Amanda Svensson
Var är Alaska? av John Green
Kärlekens historia av Nicole Krauss
 
Och sist men inte minst några böcker som jag vill, och ska, läsa:
Alltings början av Karolina Ramqvist
IQ84 del 3 och Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami
Torka aldrig tårar utan handskar av Jonas Gardell
När du blundar tittar jag av Gunnar Ardelius
 
 

ett officiellt hejdå till sommaren

Jag tror bestämt att sommaren är slut nu, på riktigt. Det känns på morgonen när man går ut i kall luft det känns när man stressar genom stan och vindarna inte längre är varma och det känns när man börjar frysa igen. För trots att solen lyser är kylan ett faktum och jag har redan börjat använda halsduk. Det är höst nu.
Det är klart att det känns lite grann, bara tanken på mörker mestadelen av dygnet, iskalla händer, flera lager kläder och pulsande i snöhögar med låga docs. Men jag försöker tänka att det faktiskt inte är vinter än, och så tänker jag på allt fint mysigt man kan göra på hösten. Det känns lite lättare då.
 
Jag mår ganska bra nu tror jag, om man bortser från en del problem som jag inte vill gå in på nu. Skolan är nästan kul och jag är så tacksam att jag fick chans att byta tillbaka till den linje jag gick från början. Det finns ingen annan skola som känns så hemtrevlig och mysig som lärkan och det älskar jag. I alla fall, skola tar upp det mesta av min tid och resten av tiden spenderar jag på caféer hemma i stan eller på bibliotek. Saknar att träna så att det nästan värker i mig men trots att jag vet vad som krävs vågar jag inte ta det steget riktigt än. Inte fullt ut i alla fall och det är tråkigt men det är så det är.
 
Jag har klippt lugg också. Bilderna är fula men jag har inga bättre, inga bra.
 
Ta hand om er, hejsvejs!

onsdagen den tjugonde augusti


Jag vet inte vad detta ska föreställa men kanske är det ett försök till ett blogginlägg?
 
Idag är det tisdag och den tjugonde augusti samt dag två i skolan. Känns vemodigt, måste jag erkänna. Men jag kan ändå tycka att det är lite skönt med rutiner i alla fall - då tvingas jag bli lite mer ordningssam och strukturerad haha. Dock känner jag mig fortfarande aningen malplacerad, men jag antar att det kommer vara så hela tiden. Det blir bra ändå tänker jag.
 
Bilderna visar vad jag bar i klädväg denna dag. De vida byxorna har jag faktiskt fått av min farmor en gång efter att ha kollat igenom hennes garderob med gamla, inte längre använda klädesplagg.
 
Hur mår ni har ni börjat skolan/vad gör ni annars - vad händer i era liv? Tell me!

(500) days of summer

Eftersom jag så länge varit en av dem få som inte sett denna film - (500) days of summer, bestämde jag mig idag för att se den. Har velat se den länge och den var både fin, bra, rolig, vacker och ärlig. Om ni nu mot förmodan inte har sett den så gör det! puss

uppsala.

Har varit på en liten bilsemester i Sverige(+lite Danmark) med min familj. Kom hem onsdag kväll efter ca 10 dagar borta. Första stoppet var i Uppsala hos mina tremänningar och detta är från första dagen då vi mest gick omkring inne i stan och sådär. Det var fint och mysigt, tycker om Uppsala!
 
...Hej hej förresten, det blev visst ett uppehåll till, ändå. Men nu har jag jättemånga bilder att visa så det ska väl förhoppningsvis inte vara lika tomt här! Hoppas ni har det bra och kramkram!