och alla känslor slog och sprängde hela vardagen full med hål

 
(några bilder från min instagram.)
 
Vill vara bättre. Bättre på alla sätt en människa kan vara bättre på. Och kan en inte vara bra kan en väl i alla fall få bli bättre på att vara dålig. 
 
Känner mig suddig i kanterna. Som om jag successivt bleknat bort, ungefär som när en minskat opaciteten på lagret i ett bildredigeringsprogram. Kan människor faktiskt försvinna utan att de själva lägger märke till det? Och om en ser, är det inte värre då? Att se någon tyna bort utan att kunna göra något åt det. 
Vill inte vara genomskinlig, färglös och grå. Hellre är jag en tropisk regnskog med grönska och färgskiftande kameleonter. 
 
En del städer är städer en flyr från. Denna stad flyr jag från nästa vecka. Om än så bara för ett par dagar men dagar är bättre än timmar/minuter/sekunder och likaså bättre än ingenting alls. Tänker att kanske kan en paus i vardag som byts ut mot ett decemberstockholm vara precis vad som behövs för att orka fortsätta lite till. Ser fram emot det, väldigt väldigt mycket. Säg hej om ni ser mig också. 
 
Kan förövrigt inte riktigt förstå att det är december imorgon, redan? Fast hej, jag älskar december för allt är juligt och mysigt och smakar saffran och pepparkaka. 
 
Kram

randoms

 

för att jag måste skriva det här, för mig själv.

Pang bom. Krasch. 
 
Så var jag nere på botten igen. Av något så litet som en bild, och några få ord. Som en liten påminnelse.
Att något så litet, långt borta kan påverka mig så otroligt mycket, det förstår jag inte. Jag vet bara att det plötsligt gör jätteont någonstans i mig, det värker och sliter sönder alla murar jag byggt upp. Drar fram de minnen jag så länge arbetat för att trycka bort. Och tårarna trycker bakom ögonenlocken. Så jävla ledsen.
Och så väldigt, väldigt besviken över att jag inte lyckats komma längre. Över att saknaden av total avstängdhet stundtals fortfarande är lika stark. Likt en orkan som sveper in med full kraft över städer, med förödande konsekvenser för det som står i dess väg. 
 
Jag avskyr klumpen i halsen som plötsligt finns där efter att ha bläddrat tillbaka i kameraarkivet på telefonen. Som om allting går på repeat fast jag står utanför denna gång. För jag ser ju nu, hur mer och mer av mig försvann tills det knappt fanns något kvar. Och jag läser gamla anteckningar som inte känns som mina, men som jag trots det minns så väl. En dag av alla dagar när jag satt ihopkrupen intill sjukhusfönstret på avdelning 45. Hur jag skrev om att inte vilja vakna igen, eftersom det inte fanns något att vakna till längre. Med en kropp som inte hade klarat en dag till utan vård, knappt kapabel att fortsätta fungera och med en själ som redan hade dött. Och jag minns att mamma och pappa alltid stannade vakna ett tag på kvällarna, för att försäkra sig om att deras dotter fortfarande andades trots att hjärtat slog i otakt. Jag minns hundratals andra detaljer. Varje tår, varje skrik, allting. Det är så starkt och så extremt laddat. I denna stund känns det som att jag ska dö av bara tanken på allt som var min vardag för inte så länge sedan och hur jävla dåligt jag mådde då.
 
Det var lite mer än två år sedan jag fick diagnosen anorexia nervosa och trots att det finns skrivet på papper, trots många försök av läkare och anhöriga att få mig att inse det kan jag för allt i världen inte förstå. Kan inte ta det på allvar, inte nu och inte ens då, när det var som värst.
 
Men någon dag, när jag är på en bättre plats, när jag har fått någon slags sjukdomsinsikt, ska jag skriva om allting. Få ut all sorg som denna tid har gett, och fortfarande ger mig. Kanske kan jag släppa taget då, och gå vidare. Tills dess kommer det nog att fortsätta skava. Bryta ner mig, bit för bit. Men jag tänker försöka nu, ge friskheten en ärlig chans. Om än inte för mig själv men för andra. (Jag vet att jag sagt dessa ord flera gånger förut, utan att en förändring följt. Men det är annorlunda nu. Jag ska vara så stark som jag förväntas vara.)
 
Återkommer snart med lite positivare stämning. Måste bara torka tårarna och hitta lite livskraft först. Om ni orkar får ni gärna berätta om någonting bra, något som gör er glad. puss. <3
 

Köpenhamn i bildform

 
Sommargamla slarvigt hopsatta bilder. Säger väl bättre sent än aldrig antar jag.

Varje gång är som den första gång vi sågs, även om det är över nu

Såhär såg jag ut innan klippning.
Efteråt!
Ångrade mig och limmade tillbaka håret igen.
Eller så höll jag bara upp det. Hmm. Men alltså jag blev ganska jättesugen på att klippa kort. Ja/nej/ja/nej usch för att aldrig veta. Jag har i alla fall en ring i näsan vilket jag tyckte var lite kul. Till mammas och pappas stora lättnad är den än så länge fake. 
 
Denna tisdag har jag för ovanlighetens skull fått ganska mycket gjort ändå Har både hunnit med att göra klart historiafrågor, klippa håret samt vara på bup-möte. Gick därifrån en knapp timme senare och jag vet inte, ibland blir bara inte riktigt klok på den människan. Hm. Känner mig lite osäker bara, på om dessa stunder ger mig någonting eller om de bara tar och tar.
 
Annars funderar jag över blickar och deras betydelse och om de överhuvudtaget har någon betydelse, om jag ska orka ta mig ända in till stan för att gå på yoga (detta skjöt jag upp till en annan dag för jag frös det var kallt samt jobbigt att gå till bussen) och om jag ska köpa objektivet jag kikat på eller inte. 
 
PUSS på er hjärtisar för nu ska jag se på fotboll.

har gått på knä så många år i den här staden

Denna dag var väl inte så mycket att hurra för direkt. En jätteonödig lektion och en annan jag inte gick på. Sedan regnar det ute också. Men, jag gjorde ett till hål i örat i alla fall. Ibland är spontant så rätt och SÅ bra. 
Annars behöver jag egentligen klippa håret samt städa rummet(livet?) men hittills gör jag inget av dem - har aldrig varit riktigt bra på att prioritera, men ibland känns serier och tumblr som bra mycket trevligare saker att lägga tid på. Hoppas ni har en bra fredagskväll samt helg och så hoppas vi att jag har det också. PUSS

sakta gå hem genom stan.

Hej idag är det söndag och här har vi firat farsdag och inte så jättemycket annat. Var väl inställd på att åka till myrorna men det fungerade inte så bra i praktiken eftersom söndagar betyder stängt. Sen går jag mest och väntar på att min örhängesring som jag beställt ska komma in, är ganska trött på att bara använda första bästa örhänge. Jag har druckit många koppar té i alla fall - så mycket bättre än kaffe, hehe. Fast det är väl en vanesak kan jag tänka mig. Ikväll har jag förresten sett Mig äger ingen på bio! Boken har jag ju läst, så det var kul att se filmen också. Tycker om svenska filmer mer och mer. Hoppas eran helg varit bra! Nu ska jag dricka ännu mer té och slötitta på Bron. Kram

i'm up in the woods, i'm down on my mind

Hej på er. Blev en liten, ofrivillig paus här under ett par dagar. Har inte haft varken tid, ork eller lust att blogga - har varit ledsen stressad nervös och bara allmänt instabil, ungefär som en känslomässig tickande bomb som kan explodera när som helst, helt utan förvarning. En del dagar är värre än andra, det vet jag ju om. Fast nu tror jag det har släppt, så jag känner mig ungefär ett ton lättare. Dock extremt trött - därför tänker jag titta på Glee resten av kvällen. Har sovmorgon till 11.45 imorgon också. Fredag är det också, med secondhandbesök och sedan framåt kvällen ska jag faktiskt på teater också! 
 
Vad fina ni är förresten. Så omtänksamma, och era kommentarer uppskattas verkligen - även om jag är alltför seg på att svara. <3

.

Ångesten är enorm kan inte riktigt andas