en liten fråga från mig.

Tjohej idag har jag varit på äventyr med min familj, erkänn att det låter spännande!? Hihi.
 
Hur som helst har jag en liten (eller ganska stor egentligen) fråga till er. Ska nämligen åka till Stockholm med vänner nu på fredag och vi är inte riktigt säkra på hur vi ska spendera våra sex dagar där. Vi har några planer förstås, men jag tänkte höra om någon av er har några tips på vad man kan göra i huvudstaden på dagen/natten! Skulle vara jättekul om ni ville skicka en kommentar i detta inlägg. Puss.

åh gud det gör så ont att nåt så nära kan va så långt bort

Igår satt vi på en buss i ca tvåochenhalv timmar. Två och en halv timme av förväntan pepp rastlöshet lycka nervositet för vi skulle se Håkan kl 22.45. 
 
På något sätt försvann tiden fort fortare fortast och vi stod i kön med mindre än tio minuter kvar. Sen var det in leta toalett stå i toakö springa tillbaka och allt detta samtidigt som man skulle försöka hålla ihop. Vi missade någon minut men det var så fint att springa till det kommer aldrig vara över för mig och bara skrika och tränga sig längre och längre in i publikhavet. 
 
Och så stod vi tillslut där. Framför en scen i Skellefteå några minuter i 23 och fattade ingenting och vi dansar till Shelley skriksjunger till Kom igen Lena hoppar upp och ner till världens bästa musik. Och det var så jävla bra. Trångt svettigt alla knuffades och trampade på varandras tår ramlade in i varandra jag fick en armbåge i ansiktet och i den stunden var jag bara så himla himla lycklig. 

jag kallar den för söndagslistan

Vad har du på dig? Vit topp och svarta, vida byxor som jag hittade hos farmor och farfar.

Hur mår du? Ganska bra antar jag, dock är jag så jäkla rastlös mest hela tiden. Väntar på bättre tider, hehehe.

Vad önskar du just nu? Att sommaren ska bli bra.

Vad har du ätit idag? Oj, hm. Känns inte så nödvändigt att rabbla upp allt men standard-frukosten, mellis i form av smoothie och vattenmelon, lunchrester, eftermiddagsmellis och middag bestående av grillad lax, potatis och sallad.
Vad ska du göra imorrn? Jobba och kanske kanske träffa Jennie!

 Och på fredag? Se HÅKAN HELLSTRÖM med fina fina vänner<3

Vem saknar du? Vet inte eller jo jag vet ju egentligen men jag vet inte vad jag ska göra med det.

Senaste köp? En svart jeanskjol från Monki, om jag inte minns fel.

Vad skrattade du senast åt? Vet inte vet inte. Det är mycket jag inte vet, har jag insett.

Vad grät du senast åt? Onödiga bråk om mat eget ansvar träning och så där.

Vem sov du med senast? Mig själv, men det kanske inte räknas.

Vad läser du just nu? Ska precis börja med Darling River av Sara Stridsberg. Har hört att den ska vara bra, så det ska bli kul! Har faktiskt läst ganska mycket de senaste veckorna. Jag tror att det beror på att jag haft så mycket dötid på jobbet. Passar perfekt att läsa då, tänker jag.
Senast sedda film? 10 things I hate about you. Den var himla bra. Så se den! 
Vilken är din favoritfrukt? Jag ÄLSKAR ju frukt! Helst ananas, vattenmelon, vindruvor, äpple, blodapelsin och kiwi.
Vad är du rädd för? Jag är rädd för en himla massa saker, men kanske att tycka om någon som inte tycker lika mycket om mig. Och att behöva någon mer än den behöver mig.
En person du tycker är snygg? Gud det finns ju så många?? Men Leonardo Dicaprio!!! Mmmmmm
Blir du lätt svartsjuk? Ja. Dock var det värre förut, mycket värre. Men fortfarande, ja.
Din favoritkaraktär ur en serie? Tycker hemskt mycket om Jess i New Girl.
Vilket språk hade du velat lära dig? Franska, helt klart! Ni anar inte hur mycket jag har ångrat att jag inte valde franska istället för franska. Men jag har nästan bestämt mig för att någon gång i livet köpa franskaböcker och försöka lära mig i alla fall de nödvändigaste orden.
Vart vill du åka just nu? PARIS AMSTERDAM BERLIN pleeease!!
Vad önskar du dig i födelsedagspresent? Analog kamera mon amie-koppar pengar.

en regnig lördag som känns som en söndag


Idag har det regnat nästan hela dagen och därför jag mest ritat, tittat på film, löst korsord, läst bloggar, spelat kort och läst. Så spännande, jag vet, och det känns verkligen som söndag. Hoppas eran midsommar var bra, min var helt okej men mer om det kommer i ett annat inlägg. kram

man ska vara glad för det man får varje månad varje år

Allt är grönt förutom jag, som är svart. Alltid svart. Nä nu överdriver jag faktiskt litegrann. Men svart är bra och fungerar alltid. (bilder från några veckor sedan)
 
 Jag tänker att nu kanske är ett bra tillfälle att blogga men så tänker jag i och för sig ganska ofta men för det mesta hinner jag inte längre än att tänka tanken. vet inte om det p g a sommarjobb 08.45-15.15 mån-fre, trötthet eller någon annan, ännu okänd orsak. Kanske är det bara jag som inte har några meningar att dela med mig av.

 

Förra veckan var jag kallad på läkarmöte och jag var så hemskt nervös innan. Skakiga ben och isolerad från omvärlden. Det har tydligen inte gått så bra den senaste tiden trots att jag känt mig gladare och friare än på länge. Kanske är det bara en illusion, vad vet jag. Ingenting nuförtiden verkar det som. Känner mig som rädslan personifierad. Jag som allra helst undviker att fatta svåra beslut tvingas nu att ta ett beslut - och dessutom hålla fast vid det. Annars förlorar jag allt det som jag lyckats bygga upp igen. Och det får jag inte ge upp, trots att det innebär att släppa taget om ätstörningen. Men jag känner mig absolut inte underviktig och ibland är allt jag ser bara fel, och hur blundar man för det liksom? Ändå har jag inget val, för om jag faller tillbaka en gång till är jag inte säker på att jag tar mig upp igen.

 

Jag tänker ändå att det kommer lösa sig för jag ska se Håkan Hellström den 28 juni och det är helt fantastiskt. Sen ska jag göra en massa andra roliga saker som att åka till Stockholm med så bra personer ha picknick sova i segelbåten bada cykla gå på loppisar umgås med vänner och bara försöka leva för det är ju faktiskt sommar. Och sommaren är min bästa årstid.

 

 Men idag (och alla andra dagar för den delen) är jag så FRUKTANSVÄRT less på samhället, ätstörningar, att dessa sjukdomar romantiseras, att nya människor hela tiden drabbas, all tävlan om vem som har varit sjukast, all uppmaning till viktnedgång, att dagens ideal är så jävla skevt att man ska skämmas över sig själv för att man inte ser ut på ett visst sätt, att inte känna att man duger som man är och åh. Det är bara så sorgligt alltihop. Det gör ont ont ont i hela mig.

 

(Observera att jag är trött besviken arg och mest bara kladdar utan att tänka efter så mycket. Därför är texten inte så välskriven men jag tänker att det är bättre än inget och jag måste faktiskt skriva av mig)

 

puss.


sluta dröm om det ljuva livet

Och jag som inte skulle lyssna mer på Håkan innan vi ser honom men jag kunde inte låta bli för det fanns inga andra låtar som passade. Men då tänker jag, finns det någonsin det
 
Behöver komma bort uppleva någonting nytt, vad som helst som får mig att känna någonting annorlunda
 
Skriver inlägg efter inlägg men inget duger och i mitt utkast ligger flera ofullständiga texter
 
Känns som att jag gör allting halvhjärtat. Som om jag är halv
 
Jag kommer tillbaka snart.

s n a r t s o m m a r l o v

En dag kvar sen är det sommarlov och jag älskar det.