En dag i Stockholm

Körsbärsblommor.
Alicia.
Körsbärsträd.
 
Hejhej! Efter en vecka i Mora spenderade jag större delen av fredagen i Stockholm. När jag ändå var i närheten så kunde jag lika gärna åka in till stan, tänkte jag. Flyget gick ju inte förrän på kvällen. Resväskan låste jag in i en förvaringsbox på Åhléns, åt lunch på Sally Voltaire & Systrar och sedan gick jag mot Kungsträdgården för att fånga körsbärsträden som slagit ut på bild. Så fint. Har ett tiotal liknande bilder till, haha.
 
Sedan mötte jag upp Alicia för vi hade nämligen bestämt träff vid Zinkensdamm. Vi satte oss på ett café och drack té/kaffe och pratade om lite allt möjligt. Hon är allt bra hon. Fint att en kan lära känna andra personer via ens bloggar och liknande och att det, när man träffas känns så naturligt eftersom i princip redan känner varandra. När hon skulle vidare sa vi hejdå och så gick jag i några secondhand-affärer innan jag tog tunnelbanan mot T-centralen för att hämta väskan och så småningom åka ut till Arlanda. Det blev ett bra avslut på en lite jobbigare vecka och jag kan än en gång konstatera att Stockholm och jag är en true match.

Lately.

Det är påsklov nu! Fast vädret är grått och jag har tappat min iphone i toalettstolen, stackarn. Hoppas att den återhämtar sig. Det känns ju inte jättenice precis, men vad ska man göra.
 
Har inte så mycket att dela med mig nuförtiden och det känns som att orden flytt någonstans långt bort. Tagit semester, typ. Några månader i förväg. Men har lite bilder från min telefon som inte visats varken här eller på instagram, så här kommer lite dokumentationer från livet, typ. Blandat från den senaste tiden. Är så himla dålig på att komma ihåg att ta vardagsbilder - måste bli bättre på det.
 
För någon vecka sedan var jag i Stockholm en helg, med Ellen och Jennie. Det var fint att komma bort från Luleå, om så bara ett par dagar. För tidigare hade jag trots allt faktiskt varit i London. Bästa, bästa London. Hann med en tur till Warner Bros. Studion och The Making of Harry Potter. Himla kul! Lite magiskt var det ju ändå, och typ... sorgligt nästan? Men mer om detta senare. Drack goda juicer i London också, köpta från spännande ställen som bara jag verkade uppskatta. Och så har jag börjat dricka kaffe också! Mmm...