nåt säger mig att du blir borta en lång lång tid

Alla redovisningar, svenskainlämningar, matteprov och spanskalektioner tar all min tid och jag hinner aldrig andas längre. Mår nästan dåligt över hur mycket jag har att göra och att jag ska prestera så bra som möjligt osv osv. Snällakandetintetaslutsnart? Åh. Hinner inte heller skriva här.. Men snön har kommit och det är så vackert ute så jag känner mig lite glad ändå. Men kallt är det såklart. Fryser ända in i själen, nästan. Kram på er.

men jag går inte isär när jag går med dig

tjohej! Lyssnar på bästa håkan hellström och förstår verkligen inte varför jag inte upptäckt hur bra han är förrän nu? Jag har innan haft svårt för hans musik men nu, nu jäklar. Hihi, nej men så fint bara. Och jag blir så lugn, liksom. Älskar texterna. Varenda en. Men mina favoriter just nu är gårdakvarnar och skit, en midsommarnattsdröm och en vän med en bil. Åh, älskar älskar älskar musik.

nystart.

Bestämde mig för att ändra lite i bloggen. Vara ärlig. Och just nu känner jag mig så otroligt osäker. Och rädd. Brukar inte öppna mig själv så mycket för andra, håller allt inom mig istället. Men nu orkar jag inte mer. Jag orkar inte gå runt och låtsas som att inga problem existerar. JAG ÄR INTE PERFEKT. Och trots att jag skäms så otroligt mycket tror jag ändå att det här är något bra. Jag måste inse att ingen människa är perfekt. Och tur är väl det. Och gud, jag hoppas verkligen inte att någon blir avskräckt nu. Ätstörningar är ett så extremt laddat ämne just nu..

bara sålänge våra hjärtan klarar av att slå

Det var ett tag sen nu. Har haft så mycket annat att tänka på den här veckan, så jag har verkligen inte hunnit fotografera en enda bild. Sedan är det mörkt stora delar av dagarna. Känns lite som att det aldrig blir riktigt ljust, faktiskt. Men men, jag har iallafall bytt linje nu, så från och med nu går jag på samhälls internationella. Känns hittils väldigt bra, jag har bara en hel del att komma i kapp med. Så jag har väl mest pluggat hela veckan. Men alltså, jag kan verkligen inte förstå att det snart är december? Allt går så fort, för fort.

blandband.


171112

Igår såg jag breaking dawn och den var så himla fin, alltså. Innan filmen åt vi på restaurang och åh, jag mådde så bra igår. Efter filmen följde jag med Sanna hem där vi fortsatte att se Lorax och Dumma mig. Hihi, typiskt mig att gilla animerade filmer. Dock var jag så otroligt trött, höll på att somna hela tiden. Och idag sov jag faktiskt ändå till 11.30, ungefär. Alltså, det är helt otroligt för att vara mig. Känner mig kanske seg i huvudet så resten av dagen kommer jag att spendera framför sims. Kram

fredagsplaner

Åh vad jag önskar att jag befann mig i Paris just nu. Någon gång ska jag bo där. Så himla vackert.
I alla fall, imorgon är det fredag vilket innebär bio!! Vi ska se breaking dawn, hihi. Längtar! Har hört både bra och dåligt om den men jag tror att den kommer att vara jättefin. Kram

mellanmål och rosor

Idag mår jag inte så bra, så jag åkte hem tidigare från skolan. Åt ändå mellis, och sedan har jag mest tittat på glee, lyssnat på bra musik och pluggat matte. På bilderna ser ni förresten mitt nya påslakan-set som jag köpte på ikea. Det är så otroligt fint och jag älskar det så så mycket.

sjuk.

Jag vet inte riktigt hur mycket jag vill dela med mig av här på bloggen, hur mycket av mig själv jag vill visa. Men det är så himla svårt att dölja något som är en så stor del av en själv.. Försöker skriva glada, peppande inlägg men ibland mår jag dåligt och då är det så jäkla svårt att försöka pressa fram ord som beskriver hur lycklig jag är och hur bra livet är. Men jag skäms lite grann över att jag har blivit sjuk och att jag är så svag och lättpåverkad. Och trots att jag mår så mycket bättre idag än jag gjorde för ett par månader sen så har jag såklart dåliga dagar, ganska ofta nu på den senaste tiden. Vet inte varför men jag har tappat all min motivation att bli frisk och nu känner jag bara att jag liksom följer med, jag tar inga egna initiativ och kommer framförallt inte framåt. Maten går sämre, och det tar emot. Nästan varje dag. Jag står och stampar på samma ställe, och försöker att stå emot det stora svarta hålet som drar mig bakåt. Steg för steg.

en liten måndagslista

Vad har du på dig?
Min långkjol och magtröja från american apparel.
 
Vad önskar du just nu?
Åh, den här var svår. Att det ska bli bra, kanske.
 
Vad har du ätit idag?
Frukost, mellis, lunch och så ett till mellis. Haha. Vad gör jag mer än äter på dagarna liksom? Men har man ett matschema så har man..
 
 
Senaste köp?
Ett rospåslakanset och lite andra småsaker från ikea, och så en mössa.
 
Vad skrattade du senast åt?
Åh. Jag kommer faktiskt inte ihåg..
 
Vad grät du senast åt?
Det kommer jag inte heller ihåg. Men kanske åt att allting är så svårt, bara.
 
Vilken svordom använder du mest?
Jag vet faktiskt inte riktigt, svär inte så jättemycket dock.
 
Vad läser du just nu?
För tillfället håller jag på att läsa "Hål i huvudet", men sedan tänkte jag väl läsa "Extremt högt och otroligt nära" som jag lånade på biblioteket idag.
 
Senast sedda film?
Såg new moon igår med mami, trevligt trevligt. Måste ju se alla igen innan bio på fredag.
 
 
Vad är du rädd för?
Att falla tillbaka. Fast egentligen inte. Och det är det jag är rädd för. Att vilja backa tillbaka istället för att blicka framåt.
 
Din favoritkaraktär ur en serie?
Åh. Helt klart Jess i New Girl. Sedan tycker jag om Brooke i One Tree Hill. Hon känns som så verklig, på något sätt.
 
Vilket språk hade du velat lära dig?
Franska. Eller kanske latin. Men allra helst att prata engelska med brittisk accent. SÅ himla fint!
 
Vad för sorts killar faller du för?
Långa. Med mörkt, kanske lite lockigt hår. Åh. Så otroligt svårt.
 
Vart vill du åka just nu?
Londonlondonlondon. Saknar, så otroligt mycket. Men såklart Thailand. Alltså, jag vill vara på så många olika platser just nu, jag älskar verkligen att resa. Upptäcka nya platser, människor och kulturer. Så intressant bara.

söndag.

Goddag! Idag invigde jag min nya, fina muminkopp till melliset. Tycker om den så mycket, hihi. Idag tänkte jag inte göra så mycket mer än att fixa med rummet. Vi var nämligen till ikea igår och köpte massa fint. Så det är mina planer för idag, helt enkelt.

because we've been fighting lately, we've been fighting with the wolves


jag är ensam i skogen jag är allt slår tillbaks

Mitt liv är kaos just nu, känner jag. Ska väl kanske byta gymnasielinje och sådär. Alltså alla dessa beslut, klarar inte av dem än. Jag är väl för svag. Skör. Fredag idag iallafall. Wiho.

mina nya spetsgardiner

För någon dag sen hittade jag och mamma ett par gamla spetsgardiner, som vi senare satte upp i mitt rum. Jag tycker redan om dem jättemycket, hihi. Åh, jag är så pepp på att fixa mitt rum nu!!
 
Och idag är det söndag och sista dagen på lovet och det känns ganska surt, sådär. Men jag tycker ändå att det är skönt med rutiner, så det är väl lite bra också.

körsbärsträd och halloweenfester

Godmorgon! Idag har jag planer hela dagen. Vi ska ha en liten halloweenfest och till det ska jag göra matmuffins och lite småplock, och så måste jag ju klä ut mig, wiih.Vad jag ska klä ut mig till får vara en liten hemlighet nu, tills vidare. Alltså åh vad kul det ska bli, älskar halloween. Så himla fint att få klä ut sig lite grann. Men innan jag börjar med allt fix så ska jag se på något avsnitt av New Girl.
 
puss

jag har lurat mig själv för många gånger nu

jag trodde kärlek som din
var lätt att fånga nu

verklighetsflykt.

Om ungefär 40 dagar åker jag hit och åh, vad jag längtar. Känns så bra att veta att jag kommer spendera 2 veckor i ett av världens vackraste länder. Drömmer om att sitta på soliga stränder och gräva ner fötterna i solvarm sand. Ha med massvis av underbara böcker och läsa mest hela tiden. Och färsk frukt. Åh. Jag behöver det här så otroligt mycket. Måste bara våga släppa på mina begränsningar och våga leva, fullt ut.
 
(Alltså, det var sol också, även om det inte ser ut så på bilderna. Dock hade vi otur med vädret, så det var väl mulet stora delar av resan. Men så himla bra ändå.)

om vad som håller mig vid liv dessa kalla novembernätter.

Det är redan torsdag idag och trots att jag inte gjort speciellt mycket så har veckan gått hur fort som helst. Och oktober har bytts ut mot november. Det är så himla mörkt ute nu, ca alla timmar av dygnet och jag vet inte hur jag skulle överleva om jag inte hade thailandsresan att se fram emot. Ungefär 6 veckor kvar, och jag längtar så himla himla mycket.