hejhallå

Jag hinner inte alls med att göra allt jag vill göra, som att fotografera, blogga, rita, läsa, skriva, träffa vänner osv. Åh, jag känner hur tråkig bloggen är just nu. Men jag har varken tid eller ork att göra någonting åt det, tyvärr. All energi går åt till att liksom orka med vardagen. Idag slutade jag relativt tidigt i alla fall, så jag tänkte ta ett bad och läsa ut IQ84. Kram till er fina ni, hoppas ni mår bra och sådär. Vi hörs så snart som möjligt.

.

Det var ett tag sen jag skrev här. Har haft så mycket att göra i veckan, har knappt haft tid att andas. Har projektjobbat, tränat inför redovisning, fikat med en vän, pluggat och sånt där. Och nu skriver jag världens tråkigaste inlägg och åh. Har ingen inspiration och vill mest bara ligga i sängen och titta på serier och läsa bloggar. Det är i alla fall fredag idag och det känns så himla bra. Kram fina ni.

om en söndag

Den här söndagen äter jag sconesbrunch med mamma och lillebror, läser IQ84, letar inspiration och skriver anteckningar. Om drömmar, framtiden och om vad jag känner just nu. Vad gör ni?

som i en gammal sång, där allt blir bra

Igår kom min vän förbi med en påse lösviktsté och en tekula. Det var så himla fint gjort och jag blev så löjligt glad, hihi. Mitt bästa chai-té dessutom<3 Det luktar helt gudomligt alltså. Pepparkakorna fick agera lite prydnad också.

prickiga fötter

Ännu en hemmadag och jag är så less redan. Tycker det är så jobbigt att inte ha något att göra och bara vila hela dagen, får nästan ångest och kan inte slappna av. Men annars är det ganska mysigt. Hur mår ni idag?

dom dimmiga dagarna

Vad har du på dig?
Sammetstights och en gammal tröja. Min hemma-och-sjukklädsel. Har nämnligen fått vattkoppor(??) bara sådär, helt otippat. Blä.
 
Hur mår du?
Inte så jättejättebra om man säger så. Trött och hängig och bara allmänt förkyld.
 
Vad önskar du just nu?
Vill hemskt gärna bli frisk så fort som möjligt. Blir så otroligt rastlös av att bara vara hemma hela dagen. Annars, att 2013 blir ett fint år.
 
Vad lyssnar du helst på?
Åh. Min musiksmak är så himla varierad. Tycker om allt från håkan hellström till coldplay osv osv.
 
 
Vad ska du göra imorgon?
Sova, läsa, titta på serier och filmer och kurera mig, hihi. Måste även plugga lite inför redovisning osv.
 
Senaste köp?
Ett par strumpbyxor och en beige basker.
 
Vad skrattade du senast åt?
New Girl-avsnittet jag tittade på idag. Så roligt, får mig alltid att skratta.
 
Senast sedda film?
Harry potter och dödsrelikerna del 1<3
 
 
 
Vilken är din favoritfrukt?
Jag älskar verkligen frukt så jag kan inte välja bara en. Men mest tycker jag om äpple, apelsin, vindruvor och ananas.
 
Vad är du rädd för?
Är ju rädd för så mycket, men att när jag är gammal titta tillbaka på mitt liv och inte vara nöjd med hur det har varit. Att inte ha levt fullt ut, och inte insett det förrän det var försent.
 
Vart går din drömresa?
Åh, jag vill resa till så många olika platser. För tillfället vill jag, allra helst, resa till London.
 
Vad läser du?
Just nu - Haruki Murakamis "IQ84", andra boken.
 
 
 

första skoldagen.

Idag började skolan och det var väldigt tröttsamt. Har gått runt med en dunkande huvudvärk nästan hela dagen och bara varit allmänt frånvarande. Men så brukar det ju vara första dagen, i alla fall för mig, hihi. Så när jag kom hem gjorde jag i ordning en kopp chaité och slog på harry potter och hemligheternas kammare. Jag blir så löjligt glad av att titta på gamla harry potter filmer bara. Så fina. Ni får ha en fortsatt bra dag och så hörs vi imorgon. Tror jag.

hur man kan spendera sin sista lovdag.

Vakna upp i nya pyjamasbyxor. Dem är alldeles vida och så så sköna.
 
Teckna och måla litegrann. Jordglob-pennvässaren fick jag med mig hem från mormor och morfar och den är jättefin bara.
 
Äta lite mellis i sängen bara för att man kan, liksom. För sen är det ju slut på sånt.
 
Fotografera alla snöklädda träd och bara gå runt och fascineras över hur vackert det är utomhus just nu.
 
Äta gröt med banan, hallon och valnötter. Ser kanske inte så aptitligt ut på bilden men det var faktiskt gott. Har börjat äta banan igen nu ju!!
 
Gå på en långpromenad med en vän och prata om allt och ingenting för att sedan, fullständigt iskall gå in i värmen och dricka en stor kopp té.
 
Hittils har min dag sett ut sådär och nu är jag otroligt trött och inte så pepp på skola imorgon. Men resten av dagen ska jag bara ligga i sängen och göra ingenting så förhoppningsvis blir jag en aning mer utvilad, hihi.  

jag ramlar dåliga gatan fram

Fina ni. Allt är så omtumlande och förvirrande just nu. Är sprängfull med tankar och känslor och allt är bara ett enda virrvarr. Ena stunden är jag glad och mår bra, andra stunden känner jag mig ensammast i världen och bara så ledsen. Jag vill så mycket och ändå så har jag aldrig velat mindre. Fastnar i gamla tankebanor och kommer på mig själv med att gå åt fel håll. Har ingen kontroll. Men jag önskar så hemskt mycket att mitt liv bara var dans dans dans och lycka. Så jag ska fortsätta att vandra på min långa, slingriga väg. För en dag kommer jag fram.

ett litet kort hej

Spenderar sista jullovsdagarna hos min mormor och morfar och promenerar i ett vitt vinterland, spelar kort, läser, stresspluggar och bara försöker ta vara på varje sekund. Hoppas det är bra med er och så ses vi igen på måndag. Kram fina ni

evighet som kändes som en evighet på riktigt

Inte så bra bilder men dem får duga. Detta mörker alltså, åh. Tänkte i alla fall visa upp lite nya saker från den senaste tiden. Väskan är mycket finare i verkligheten och den köpte jag i Thailand. Busskortsfodralet köpte jag på akademibokhandeln. Så himla sött. Kanske alla bussturer i vintermörkret blir lite roligare nu. Hoppas ni hade en fin nyårsafton och en bra början på året förresten!