och jag är rädd, så rädd för kylan som omsluter staden i vinter

Jag är tillbaka! Tillbaka till vardag skola rutiner läxor prov kalla vindar och tråkig stad. Kallt har det börjat bli också (det ska snöa på torsdag!?) och jag är långt ifrån redo. Får magknip av tanken på snöstorm sena bussar mörker och snöskottning och allt det övriga som är jobbigt med vintern. Fick en försmak på det där med snöstorm idag. Det blåste men sedan blåste det lite mer och sen väldigt mycket mer och jag tror bestämt att det haglade också. Huja. Snälla vinter, låt det inte bli som förra året. Och året innan dess. Låt det bli till någonting bra, eller i alla fall inte som förut.
 
Stockholmsbilder kommer jag lovar, så småningom. Syftet med detta inlägg var mest att säga hej och eventuellt visa en bild på ett av de inköp som gjordes i huvudstaden. Det misslyckades jag dock ganska mycket med. Högmidjade, "gammeldagsblå" jeans är det i alla fall. Och bilden gör dem inte rättvisa, nej nej. Fastnade knappt på bild jag heller, idag var det mest äckliga tankar och klump-känslor. Stor större störst. Tog bort den..
 
I alla fall är det höstlov snart och jag vill ha halloweenfest (det ska ske har jag bestämt) och sen vill jag göra mycket annat också såklart. Måste bara börja göra saker istället för att tänka på att göra dem utan att det sker.
 
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maja

Ja, du har ju lyxen att fortfarande ha höstlov. PÅ mitt "höstlov" (alltså v. 44) har jag saker varje dag förutom torsdagen(då jag ska till ullared, tjohej!) och fredag-lördag skriver jag hemtenta... Men lördagkvällen bjuder på en halloweensittning, vilket man inte säger nej till. Ett perfekt kursslut helt enkelt.
KRam! <3

2013-10-16 @ 14:12:19
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0