hjärtat slår aldrig i takt, dagar som dessa

Bland födelsedagspresenter fanns två stycken mon amie-koppar stora nog att drunkna i, från mormor och morfar. Och mormor var så snäll och tog med sig gamla inte-längre-använda fat i samma serie. Och morfar, han skrattar åt mitt intresse för andrahand. Jag blev mest glad, så glad.
Läser böcker med franska citat, vars sidor är fyllda av både ord och bilder - exempelvis av ett människohjärta.
Hänger upp planscher på tomma väggar för att dämpa tomhetskänslor. Hyllan är kaos vilket jag tydligen brydde mig lika lite om som jag bryr mig om fysikformler och kemiska beteckningar.
Köpte en basker i Stockholm. Mest för att den satt bättre än andra jag provat och för att färgen kändes som min.
Känner mig så ynklig nu för tiden. Känner inte igen mig själv ibland. I behov av kramar och lite mänsklig värme kanske.
Skolan var övermäktig så jag åkte hem och lagade omelett med tomat och sparris.
Min mamma har en morgonrock som är det mysigaste jag vet så den lånar jag ibland för den känns så himla mjuk mot huden.
Säg någonting till mig. Puss

Kommentarer
Postat av: Felicia

du är så fin linnea.
din basker är så fin.
dina bilder är så fina!!!
önskar jag kunde få dig att verkligen på riktigt inse det. tusen miljoner mega kramar till dig <3

Svar: åh, felicia!! tack för att du säger så. blir glad, oavsett vad jag själv tycker. jag hoppas att du vet att du är otroligt fin, klok, snäll och hur bra som helst. kram kära du, och ta hand om dig! <3<3
lineamaria.webblogg.se

2013-10-19 @ 08:11:26
Postat av: Alicia

GAAAAH MON AMIE! Så fint fint fint!

Svar: Ja! Älskar den serien!!<3
lineamaria.webblogg.se

2013-10-19 @ 12:43:28
URL: http://flugsvampar.blogg.se
Postat av: nathalie.

alltså.. rödbasker och fjärilsplansch. varifrån är dessa utomordentligt magnifika två ting?

Svar: de är båda ifrån Stockholm faktiskt! Baskern från emmaus och planschen från urban outfitters! kram på dig!
lineamaria.webblogg.se

2013-10-20 @ 18:31:55
URL: http://conscious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0