White Oleander

Förrförra veckan (om jag minns rätt) såg vi en film på engelskan: White Oleander. Jag har för mig att det fanns med ett utdrag från denna (dvs från bokversionen) i vår engelskabok, och det var därför vi fick se filmen.
 
Tänkte inte berätta så mycket, men i stora drag handlar filmen om Astrid som, efter att hennes mamma blivit dömd för mord hamnar i flera olika fosterhem. Bla bla bla det är mycket mer än så, lovar.
 
Filmen är i alla fall verkligen sevärd, trots att den är ganska sorglig/tragisk. Jag tyckte om den, både själva handlingen samt filmens känsla. + att det känns som att den gav en något, kanske en insikt, andra perspektiv osv.

Kommentarer
Postat av: Maja

Låter nästan som en film för mig, gillar sorgliga/hemska filmer. Speciellt då jag själv inte mår så bra...
Kram! <3

2013-10-28 @ 15:43:37
URL: http://nolicedere.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0