text.

Onsdag
och skolan har börjat igen utan att jag kan förstå hur det gick till. Var jättetrött som förväntat, första skoldagen. Vintern tycker inte riktigt om mig, känns det som. Sveper in mig i en ständig trötthetskänsla som gör att det mesta jag gör känns ungefär som att bestiga mount everest. Påfrestande, fysiskt som psykiskt. Blir lite ledsen av att märka att jag inte har en energimängd som räcker till för hela mig, både kropp och själ. Att tvingas prioritera bort det minst viktiga, men som för mig kanske egentligen är vad som får en att orka, gör hela tillvaron mycket tyngre.
 
Försöker att bota denna trötthet med att knapra D-vitamin varje morgon. De morgnar jag kommer ihåg att göra så, dvs. Tänker att lite hjälp på traven aldrig är fel, trots tveksamheten jag känner till om vitaminpiller verkligen ger någon effekt. Jag vill tro det, tror jag ändå. 
 
Denna årstid tenderar att locka fram en impulsiv, stark önskan om att ändra på någonting i vardagen. Få den att glittra lite mer, ge den en mening för att slippa känna denna kvävande dimma av meningslöshet. Som nu, när jag vill ta fram kökssaxen och klippa av flera decimeter av hår samt spontanboka en tid för att tatuera mig. Rensa ur garderoben och införskaffa nya plagg. Resa, flytta till en annan stad, bli någon annan. Förstår att detta låter så himla ytligt, men tro mig, det ligger något mer, något större bakom. Kanske kan det vara en enklare strategi, i ett febrilt sökande efter det läge där man kan känna sig tillräcklig, där man orkar stå ut med sig själv.
 Och så blir man irriterad på sig själv när man inser att detta enbart är ytterligare ett sätt att slippa ta tag i livet på riktigt. 
 
-------
 
Idag var jag förbi röda korset en sväng. Hittade en kappa, en långkjol och en bok - som jag redan har läst, men det var en sån där bok som går att läsa om och om igen. Kan visa er imorgon om jag hinner?
 
Sist men inte minst har jag en liten fråga. På senaste tiden har mitt hår varit så himla sprött och livlöst. Ser bara torrt och trist ut, måste jag erkänna... Så om någon har ett stycke tips, skriv hemskt gärna en kommentar. 
 
(Lämna gärna en liten hälsning även om den inte innehåller något tips. Blir bara jättegla, känns litegrann som att ni håller er på något slags avstånd - jag lovar, jag bits inte)
 
 
onsdagskramar!

Kommentarer
Postat av: Alicia

Hårinpackning gör susen, samt basta med mycket balsam i håret. UNDERBART!

2014-01-08 @ 19:05:48
URL: http://flugsvampar.blogg.se
Postat av: elin

jag brukar ta lite kokosolja i håret efter jag duschat, låter konstigt men funkar jättebra, man får se till att inte ta för mycket bara då det kan se fett ut. man får prova sig fram en dag när man inte har så bråttom helt enkelt!

Svar: thank you! olja har jag hört mycket bra om!
lineamaria.webblogg.se

2014-01-08 @ 19:28:21
URL: http://wastedmind.blogg.se
Postat av: En flicka som är stark

kram till världens finaste du!

Svar: kram! <3
lineamaria.webblogg.se

2014-01-08 @ 19:59:33
URL: http://enflickasomarstark.blo.gg
Postat av: rebecka

Hej linnea, det finns någonting i dina texter som jag ibland kan känna igen mig i, du skriver så bra, även när det inte alltid handlar om trevliga saker, hoppas verkligen att du får må bra snart.

2014-01-08 @ 22:41:30
Postat av: Anonym

Hej linnea, det finns någonting i dina texter som jag ibland kan känna igen mig i, du skriver så bra, även när det inte alltid handlar om trevliga saker, hoppas verkligen att du får må bra snart.



Svar: Hej. Vad fint av dig, hoppas du mår bra.
lineamaria.webblogg.se

2014-01-08 @ 22:43:03
Postat av: rebecka

Hej linnea, det finns någonting i dina texter som jag ibland kan känna igen mig i, du skriver så bra, även när det inte alltid handlar om trevliga saker, hoppas verkligen att du får må bra snart.


2014-01-08 @ 22:43:19
Postat av: frida

känner PRECIS så. vill ändra på cirka allt. eller vill bara att det ska bli sommar. jag vill bara sova och sova men jag kan aldrig sova och jag blir aldrig pigg. denna vinter känns redan som ett stort grått moln bara.. vad ska man göra åt det?

prova ha lite olivolja i håret om det är torrt!!

Svar: ja men eller hur! det är väl bara att stå ut, antar jag. nu börjar ju ljuset återvända i alla fall! och tack för tipset!
lineamaria.webblogg.se

2014-01-09 @ 14:56:08
URL: http://stummaord.blogg.se
Postat av: Maja

Dessa tankar kommer till mig också, troligtvis för att vi precis påbörjat ett nytt år. Jag vill ändra på min situation & tror då att saker & ting bara kan ändras. Dessvärre ligger det ju på mitt ansvar att se till så att det blir som jag vill...
Massa kramar! <3

2014-01-09 @ 18:37:40
URL: http://nolicedere.blogg.se
Postat av: Lydia

Känner igen känslan av att vilja ha en förändring. Vill hela tiden få en nystart, kunna börja om någon annan stans eller som någon annan, inte behöva identifiera mig med det som varit. Men jag vet inte, det kanske bara är att fly? Du skriver väldigt fint.

Svar: Jag vet inte heller, ibland kanske man måste få fly också. Så svårt det där.Tack fina. <3
lineamaria.webblogg.se

2014-01-09 @ 23:01:46
URL: http://lydiajohanna.blogg.se
Postat av: Johanna

Tack så väldans mycket! Jag blir så glad av att läsa din respons. <3
Och du?
Ibland kanske man måste göra någonting drastiskt (som att färga håret, köpa den där kappan man suktat efter i århundraden eller ta en sista-minuten-resa)för att känna av att man lever. Kanske framförallt att det går att åstakomma en förändring - för det gör det i allra högsta grad. Även om det finns tusen andra problem man borde lösa istället för att boka in frisörtider, springa runt på stan eller kika i resebroschyrer så är det kanske ändå ett steg på vägen. Ett steg mot att ta tag i all det som gnager på riktigt, menar jag. <3 Kram.

Svar: Ja, det ligger nog någonting i det där. Kram på dig, hoppas det är bra. <3
lineamaria.webblogg.se

2014-01-12 @ 18:24:01
URL: http://treeoflife.devote.se
Postat av: sofia

Du är bäst, puss. Vad gäller hår har jag inga tips då jag är sämst i världen på att ta hand om mitt eget haha

Svar: haha, men ändå har du alltid jättefint hår????? <3
lineamaria.webblogg.se

2014-01-12 @ 22:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0